Nyomtatás

capsule-monsters-pokemon-beta-7.pngA Pokémont eredetileg az 1980-as években kezdte el fejleszteni a játékkészítő Satoshi Tajiri, gyerekkori bogárgyűjtő szenvedélyéből kiindulva. Az alapkoncepció szerint a Pokémonok Kapszula Szörnyek lettek volna, akiket Gashapon/Gachapon labdákat áruló gépekből lehet vásárolni. Bizonyára mindenki találkozott már ilyen vagy ehhez hasonló gömbbe zárt apró ajándékkal, amiket többnyire áruházak előterében 100-200Ft ellenében dob ki egy gép nekünk. A korai tervek rajzain is jól látható, hogy az eredeti ötlet szerint a játékos ilyen gépekből vásárolt volna gachalabdát és abból engedte volna ki a szörnyikéket.

Bár az ötlet jó volt, a Nintendo mégis többször elutasította a Capsule Monsters-t. A sokadik próbálkozás után Satoshi Tajiri megismerkedett Shigeru Miyamotoval, aki a Mario, Zelda, Metroid és egyéb játékok megalkotója. Miyamoto több tippel és jó tanáccsal látta el új barátját, és amolyan mentorrá vált számára. Az átalakításokat követően pedig a Nintendo a GameFreak 8. próbálkozására elfogadta a tervet és megkezdődött a Capsule Monsters játék készítése. 

Tajiri két barátjával, Junichi Masudával és Ken Sugimorival megalapította a GameFreak-et 1989-ben, Nintendo alcégként, ami azt jelentette, hogy kizárólag a Nintendo gépeire fejlesztettek játékokat. 1990-ben elkezdték a Capsule Monsters fejlesztését, amit eredetileg 1991 decemberére szerették volna megjelentetni, de nem volt elég erőforrásuk és pénzük rá, így egy ideig szüneteltették a projektet. Ez idő alatt a GameFreak a Yoshi című NES és Gameboy játék fejlesztésén dolgozott, ami megjelenése utáni sikerei miatt elegendő pénzt hozott a cégnek a Capsule Monsters fejlesztésének folytatására. 1993-ban szavazást tartottak róla a Gamefreaknél, hogy abbahagyják-e a játék fejlesztését, de a cég 80%-a folytatásra szavazott, így 1994-ben folytatták. Többször is szüneteltették a fejlesztést, többnyire pénzügyi okok miatt és mert a Capsule Monsters nevet valamiért nem sikerült védjegyezni, így először Capumon vagy Kapumon, majd később Pocket Monsters lett a játék tényleges neve. 

Capumon Martb_290_300_16777215_00_images_stories_Capumon_131419540074.jpgb_290_300_16777215_00_images_stories_Capumon_131419521863.jpgb_290_300_16777215_00_images_stories_Capumon_131419534912.jpg

Ebből alakultak ki az első Pokémon játékok, a Pocket Monsters Akai (Pokémon Red) és Pocket Monsters Midori (Pokémon Green), melyek 1996 február 27-én jelentek meg Japánban, őrületes sikert hozva a GameFreaknek és a Nintendonak is. Így 1998-ban Észak Amerikában és Ausztráliában, majd 1999-ben Európában, Pokémon Red és Blue néven. Viszont ez a Pokémon Red és a Pocket Monsters Akai verzió nem volt azonos. Ugyanis 1996 októberében utólag adták ki a Pocket Monsters Aoi (Pokémon Blue) verziót, ami az Akai és Midori verzió alapjait felhasználva, egy szebb grafikát és kevesebb hibát tartalmazó verzió volt. Az angol nyelvű Red és Blue verziók (és később minden egyéb nyelvűek) már a Pocket Monsters Aoi-ból készültek mind.

Grafikai összehasonlítás

További Capumon vázlatok és rajzok:

b_290_300_16777215_00_images_stories_Capumon_pokc3a9mon-fights.jpgb_290_300_16777215_00_images_stories_Capumon_131419532011.jpg b_290_300_16777215_00_images_stories_Capumon_13141953736.jpgb_290_300_16777215_00_images_stories_Capumon_awesome-pic.jpgb_290_300_16777215_00_images_stories_Capumon_201301051201.jpg

 b_290_300_16777215_00_images_stories_Capumon_DSC_1267.jpgb_290_300_16777215_00_images_stories_Capumon_201301051203.jpg